Persoonlijke hulpmiddelen

slider

Zo werken wij

Dit kunt u van ons verwachten
slider
  • Tijdens een persoonlijk gesprek bepalen wij samen wat uw behoefte is aan communicatie middelen.
  • Zo nodig schakelen we een vormgever in die een passend eigentijds ontwerp maakt voor uw huisstijl of mailing.
  • Uiteraard regelen we alles tot en met de mailing. Wij nemen uw communicatie zorgen uit handen immers u heeft uw vak wij het onze.
  • Contrast zoekt altijd naar de beste kwaliteit/prijs verhouding voor U.
     

Maak vrijblijvend een afspraak met ons, daag ons uit en en ervaar wat het verschil is. Klik op CONTACT.

Hoe het allemaal begon

Beschrijving van de geschiedenis van Drukkerij Contrast, de verhuizingen en veranderingen

Den Haag 1970-1979
Om de prille geschiedenis van Drukkerij Contrast te begrijpen moeten we terug gaan naar de begin jaren 60 van de vorige eeuw. In 1962 richtte Paul´s vader het zendingsgenootschap Wereld-Wijde Zending op. De gevers werden op de hoogte gehouden door op de keukentafel gestencilde nieuwsbrieven. Omdat er behoefte was ook foto´s af te drukken werd in 1970 een complete huisdrukkerij in gebruik genomen. Paul was hier vanaf het begin in betrokken. Het duurde tot 1972 dat hij zijn studie HBS-B afrondde en zich volledig op de drukkerij kon gaan richten. Het machinepark groeide gestaag en er werd ook voor derden geproduceerd onder de naam WWZ-Druk.
 

Middelburg 1979-1988
Wegens acuut ruimtegebrek werd naarstig gezocht naar een nieuwe stek. Een stichting met een kleine drukkerij uit Middelburg bood ruimte en zocht samenwerking zowel met het zendingsgenootschap als met haar drukkerij. In 1981 werd deze drukkerij en het pand overgenomen. In 1987 besloot Paul de drukkerij voor eigen rekening en risico voort te zetten. Om centraal tussen zijn klanten te zitten verhuisde hij in 1988 naar Harderwijk.

Harderwijk 1988-nu
Het nieuwe pand bood ruimte voor verdere expansie. Dankzij verregaande automatisering is in de loop der jaren de capaciteit enorm toegenomen. Niet alleen onze eigen mogelijkheden zijn in de loop der jaren sterk toegenomen, ook ons netwerk van betrouwbare toeleveranciers is meegegroeid! Met veel van hen kunnen we door de jaren heen "lezen en schrijven". Als zij een kwaliteit voorstaan of een deadline toezeggen kunnen wij daar blind op varen. Onze aansluiting bij de inkooporganisatie Amara Partners garandeert dat wij als kleine speler toch scherp kunnen inkopen doordat wij kunnen meeliften met het inkoopvolume van de totale groep. Was ooit de bezetting van eigen persen prioriteit nr. 1, nu is het de hoog gekwalificeerde apparatuur van diverse topdrukkerijen -die ons voorzien van het beste van het beste over de volle breedte van de grafische markt- waar wij gebruik van maken. Stel ons gerust op de proef.

 

Hoe het allemaal begon

Beschrijving van de geschiedenis van Drukkerij Contrast, de verhuizingen en veranderingen

Den Haag 1970-1979
Om de prille geschiedenis van Drukkerij Contrast te begrijpen moeten we terug gaan naar de begin jaren 60 van de vorige eeuw. In 1962 richtte Paul´s vader het zendingsgenootschap Wereld-Wijde Zending op. De gevers werden op de hoogte gehouden door op de keukentafel gestencilde nieuwsbrieven. Omdat er behoefte was ook foto´s af te drukken werd in 1970 een complete huisdrukkerij in gebruik genomen. Paul was hier vanaf het begin in betrokken. Het duurde tot 1972 dat hij zijn studie HBS-B afrondde en zich volledig op de drukkerij kon gaan richten. Het machinepark groeide gestaag en er werd ook voor derden geproduceerd onder de naam WWZ-Druk.
 

Middelburg 1979-1988
Wegens acuut ruimtegebrek werd naarstig gezocht naar een nieuwe stek. Een stichting met een kleine drukkerij uit Middelburg bood ruimte en zocht samenwerking zowel met het zendingsgenootschap als met haar drukkerij. In 1981 werd deze drukkerij en het pand overgenomen. In 1987 besloot Paul de drukkerij voor eigen rekening en risico voort te zetten. Om centraal tussen zijn klanten te zitten verhuisde hij in 1988 naar Harderwijk.

Harderwijk 1988-nu
Het nieuwe pand bood ruimte voor verdere expansie. Dankzij verregaande automatisering is in de loop der jaren de capaciteit enorm toegenomen. Niet alleen onze eigen mogelijkheden zijn in de loop der jaren sterk toegenomen, ook ons netwerk van betrouwbare toeleveranciers is meegegroeid! Met veel van hen kunnen we door de jaren heen "lezen en schrijven". Als zij een kwaliteit voorstaan of een deadline toezeggen kunnen wij daar blind op varen. Onze aansluiting bij de inkooporganisatie Amara Partners garandeert dat wij als kleine speler toch scherp kunnen inkopen doordat wij kunnen meeliften met het inkoopvolume van de totale groep. Was ooit de bezetting van eigen persen prioriteit nr. 1, nu is het de hoog gekwalificeerde apparatuur van diverse topdrukkerijen -die ons voorzien van het beste van het beste over de volle breedte van de grafische markt- waar wij gebruik van maken. Stel ons gerust op de proef.

 

This is Sliced Diazo Plone Theme